Bemutatjuk a Bhaktivedanta Jógastúdió jógaoktatóit

Mikor és hogyan találkoztál először a jógával?
Nem is olyan régen, 2015-ben vettem részt életem első jógaóráján. Egy másik egyetem hallgatója voltam, de ott nem találtam helyem, kétségek gyötörtek, és stresszoldás céljából gondoltam kipróbálom ezt is, ha már annyi jót hallottam róla. Na meg azért, mert nem voltam hajlékony, szóval akinek ez a kifogása, vegyen példát rólam! 🙂 

Melyik volt az a pillanat, amikor eldöntötted, hogy jógaoktató leszel?
Már az első alkalom után elvarázsoltan és valamiféle megmagyarázhatatlan békesség érzésével távoztam a teremből, bár nagy kihívást jelentett, főleg mert dinamikus gyakorlással kezdtem.
Tapasztalván, hogy rövid időn belül is mennyi áldásos hatása volt rám és az egész életemre, úgy döntöttem ez az, amit szeretnék megtanulni és továbbadni. Igazi hivatás, aminek ténylegesen van értelme és magasabbrendű célja.

Kit tekintesz mesterednek?
Minden főiskolai tanáromat, osztálytársamat, és más oktatókat, akik elfogadóan, nagy figyelemmel, jószándékkal és szeretettel segítenek, mutatnak utat, vagy igazítanak egy pózban.
Akiket külön kiemelnék, mert kifejezetten nagy hatással voltak és vannak rám: Ranginí Déví Dászí (Képes Andrea), Kapisinszky Judit és Szoyka Enikő.
Illetve nemrégiben részt vettem Kornhoffer Tünde női jógagyakorlással kapcsolatos workshop-ján, ő is mély benyomást tett rám, szeretnék tőle is többet tanulni.
Egészen biztos vagyok benne, hogy sok tanár lesz még a jövőben, akik inspirálnak és akikre fel tudok nézni. Hálásan köszönök nekik mindent!

A jóga mely elemeit gyakorlod?
Az ászanázáson (jógapózok), pránajámán (légzőtechnikák) kívűl, az ahimszá (erőszaknélküliség) elvét igyekszem a leginkább gyakorolni. Több mint 3 éve vegetáriánus, majd vegán lettem, de a cél, hogy a nem ártás törvénye a kommunikációra, és bármilyen más hétköznapi cselekedtre is kiterjedjen. A mantra-meditációt is nagyon szeretem, bár még nem rendszeresen végzem.

Hogyan tudod beépíteni a hétköznapjaidba a jógát?
Folyamatban van a saját rutinom kialakítása a hétköznapokban. Sok más sportot is elkezdtem, így kevesebb energiám maradt a saját gyakorlásomra, de be kellett látnom, hogy az elmélyüléshez idő, türelem kell, és egyszerre egy dologra összepontosítás. Így le fogok adni a túlvállalásaimból és teljesen a jógának szentelem a szabadidőmet, amíg el nem érek egy bizonyos szintet, utána jöhet a többi elfoglaltság.
Ha tágabb értelmében vesszük a jógát, akkor viszont természetes része a mindennapjaimnak, azzal, ahogy étkezem, ahogy gondolkozom, ahol dolgozom, ahol és amit tanulok… körös-körül vesz, és ezt nagyon szeretem.

Mit ad neked a jóga?
Értelmet ad mindennek. A fájó, negatív dolgoknak is.
Általa ébresztgetem az elfeledett kapcsolatot Istennel, ami semmihez sem hasonlítható nyugalmat és boldogságot ad.
Segít megérteni magamat és másokat. Az egyik legfontosabb dolog amit ad, ha őszintén gyakorolja az ember: az önismeret.
Persze ezek mind hol jobban mennek, hol kevésbé. 

Melyik a kedvenc ászanád? És miért?
Van több kedvencem is, most ami eszembe jut elsőre, az a halállás, matszjászana. Vagy még a tevepóz (ustrászana), lejtőssík állás (púrvottánászana). Tehát a mellkasnyitó, homorító, szívcsakra-harmonizáló pózok kifejezetten jól esnek és élvezetesek számomra. Megkönnyebbülést, fellélgezést hoznak.
Illetve a go-mukhászana (tehénarc póz) is nagy kedvencem lett, pedig eleinte a sírás kerülgetett a benne felszabaduló feszültségek miatt. 

Van olyan ászana, ami nehézséget okoz?
Sok póz van ami nehézséget okoz, de azok a legnagyobb tanítóim.

Mik a jövőbeni céljaid a jógaoktatással?
Szeretném, hogy akik hozzám járnak, megtanulják elfogadni és szeretni magukat, ezáltal elkezdeni tisztelni a testüket, vigyázni rá és karban tartani, hogy később megtudjanak nyílni a lelki dolgok felé is.

A jóga mely területen szeretnél még fejlődni?
Mindegyik területén sokat kell még fejlődnöm, ami most az elsődleges célom, az az ászanázásban fejlődés és a légzőgyakorlatokban való elmélyülés.

Mit üzennél azoknak, akik még soha nem próbálták ki a jógát?
Csak nyerhetnek vele, akkor is, ha eleinte nem könnyű. Vagy ha valaki elmegy egy órára és utána 10 évig nem, de a magocska már el lett ültetve benne, ami egyszer csak megindul és kivirágzik – ha nem is ebben az életében.
Senkit ne tartson vissza, hogy esetleg nem elég rugalmas a teste (és az elméje), vagy úgy gondolja, hogy ügyetlen lenne.
Igyekszem mindenkit biztosítani arról, hogy ezek mind nem számítanak, ezek jönnek majd a gyakorlással, és ha nehéz volt a kezdet, csak még nagyobb értéke lesz a fejlődésnek. Meghaladjuk saját magunkat.
Lehet keresgélni is, kísérletezgetni, több irányzatot és oktató óráját kipróbálni, és így megtalálni a legszimpatikusabbat.

Milyen órát tartasz a Bhaktivedanta Jógastúdióban és mikor?
Szombat reggelente 9.00-10.30-ig várok mindenkit szeretettel hatha jóga gyakorlásra!