Bemutatjuk a Bhaktivedanta Jógastúdió jógaoktatóit

Mikor és hogyan találkoztál először a jógával?
A “mikorra” jobban emlékszem: gimnazista koromban (jó 20 éve) kezdtem Hatha jógára járni Kriszta barátnőmmel. Hogy hogyan kerültem oda, vagy hogy honnan jött az ötlet, azt már nem tudom.

Melyik volt az a pillanat, amikor eldöntötted, hogy jógaoktató leszel?
Az első jóga órán a Bhaktivedanta Hittudományi Főiskolán. Eredeti szándékom csak annyi volt a beiratkozással, hogy megismerjem a jóga mögötti filozófiát és hogy össze tudjak állítani magamnak ászana sorokat a gyakorláshoz, aztán „majd lesz, aminek lennie kell”. Az első órán pedig azt gondoltam: hamár itt vagyok, miért ne legyen a cél az oktatás, hiszen kicsi koromban tanító néni szerettem volna lenni…

Kit tekintesz mesterednek?
Ászanázás tekintetében sokat köszönhetek Varga Katinak, akinek a vezetésével kb. 8 évig Iyengaroztam, tőle tanultam az ászanák pontos kivitelezését és az eszközök használatát; az utóbbi időben pedig Ranginí (Képes Andi) gyakorló óráiból profitálok rengeteget. A lelki életben pedig Mihály Puskás Brigittától tanulok nagyon sokat.

A jóga mely elemeit gyakorlod? 
Ászanázás, légzőgyakorlatok, meditáció, mantrameditáció

Hogyan tudod beépíteni a hétköznapjaidba a jógát?
Amióta elkezdtem a Főiskolát, kb. az egész életem a jógáról szól. 🙂 Amikor beiratkoztam, eldöntöttem, hogy a következő három évben a jóga lesz első helyen, ennek rendelek alá minden más tevékenységet és abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a munkám mellett ezt meg is tudom valósítani.

Mit ad neked a jóga?
A jóga teljes rendszerét tekintve, nem csak az ászanázást, rengeteget ad: azzal, hogy igyekszem egyre több szabályozó elvet követni, és a tiltó elveknek is megfelelni, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb vagyok. Itt nem arra kell gondolni, hogy lassan szentté válok, hanem arra, hogy apró lépésekkel, de kitartóan dolgozok magamon, igyekszem a gondolataimat kordában tartani. Sokkal kiegyensúlyozottabb vagyok, mint mondjuk tíz évvel ezelőtt. Persze sok munka van még hátra….

Melyik a kedvenc ászanád? És miért?
Ardha-candrāsana 2 (egylábas félholdállás) – mert nagyon kell koncentrálni, hogy egyensúlyban tudjak maradni, így muszáj a zavaró gondolatokat kívül tartani.

Van olyan ászana, ami nehézséget okoz?
Ó, persze, az erőteljesen kéztámaszos ászanákat a csuklóm nem bírja, így pl. a Viparīta-karaṇit csak tégla segítségével tudom megcsinálni. 

Mik a jövőbeni céljaid a jógaoktatással?
Szeretnék angol nyelven is oktatni.

A jóga mely területen szeretnél még fejlődni?
Mindegyiken, még bőven van hová fejlődnöm.

Mit üzennél azoknak, akik még soha nem próbálták ki a jógát?
Próbálják ki! Szerda délutánonként szeretettel várom őket!

Milyen órát tartasz a Bhaktivedanta Jógastúdióban és mikor?
60 perces kezdő órát tartok szerdánként 15.45-től: könnyed átmozgatás egyszerű jógagyakorlatokkal!