A jógagyakorlásban a központi tengely, a világegyetem tengelye a gerinc, melyen át felemelkedhetünk a Mennyei Atyához. Minden mozdulat, ami történik, befolyásolja a tengely helyzetét is.

Az erővonalak és a testrészek között kapcsolat van. Például a kar a váll meghosszabbítása, így ha szeretnék pránát juttatni az ujjhelyekbe is, figyelnünk kell, hogy ne törjön meg a csatorna, mely a pránát szállítja.

A jóga az elme műveleteinek irányítása. A test helyzetének folyamatos, éber megfigyelése fontos.

Ha nem tudod, mi történik a testben, akkor hogy akarod a finomtestet irányítani?

Hogyan jutsz el a szamádiig?

Tényleg azt teszed, amit tenni akarsz?

A szándékod valóban cselekvéssé tud válni?

Ne gyűjts sok gyakorlatot, egyet mélyíts el! A magadra gyakorolt nyomás tönkreteszi a koncentrációt. Legyél realista. Engedd, hogy az elme kiélesítse az érzékszerveket, tanuld és tapasztald a struktúrát és fegyelmet, hogy végül elengedhesd azt.

Minden ászanánál négy kérdés van:

  1. Mit kell stabilizálni?
  2. A test melyik része mozdul?
  3. Honnan ered a mozgás?
  4. Mi a mozgás iránya?

 Tíz légzésig maradj benne, fókuszt adva az elmédnek ezalatt. Fókusz lehet az adott szervrendszer, a légzés figyelése, a számolás.

Fontos lehet számolni, mert belelazulásnál az elme álmodozni kezd.

Például makarászanánál tíz légzés a póz, s a lebontás – karokat told előre, jobb orca a talajra három légzésig, karok test mellé, bal orca a talajra három légzésig, lábak összezárva, nagylábujjak összeérnek, sarok szétbillen három légzésig, bal karod előrenyújtva, gördülj savászanába hat légzésig.

A számok isteni természetűek, és egyértelműek.

Az egy mindig egy.

A számolás békét hoz, megnyugtat.

Kornhoffer Tünde jegyzete a Himalájai jógaoktató-képzésen, Asutosh Sharma előadásain 2017 októberében

www.aranycsillag-joga.hu