A Kneipp-kúra erősíti az immunrendszert, növeli a stressztűrő képességet – a mostani helyzetben pedig mindkettőre nagyobb szükség van, mint valaha. Ez a fajta kúra ráadásul otthon is alkalmazható, és alig kerül pénzbe.

Test és lélek

A kúra megalkotója Sebastian Kneipp, aki a XIX. században élt. Fiatalon tuberkolózisban szenvedett, ami előtt az akkori orvostudomány tehetetlenül állt, a Kneipp által kidolgozott, a testet és a lelket egyaránt gyógyító terápia azonban hatékonynak bizonyult. Ezt mi is egyszerűen alkalmazhatjuk az otthonunkban, a járványhelyzetre való tekintettel apróbb módosításokkal.

Hidroterápia a fürdőkádban

A hidroterápia egyik része a sós vizes fürdő. Engedjük félig a kádat minél melegebb vízzel, és öntsünk bele egy kiló tengeri sót. Az így készített fürdőben relaxáljunk félórát, majd tusoljunk le hideg vízzel, és jól bebugyolálva pihenjünk újabb félórát. A meleg vizes fürdőt heti kétszer érdemes alkalmazni, a többi napon a hideg-meleg vizes váltott zuhany ajánlott. A hidroterápia jótékony hatását már az első néhány nap után megtapasztalhatjuk – ennek oka, hogy idegvégződéseink – melyek legnagyobb részt a bőrben találhatók – rendszeres stimulációnak vannak kitéve. Ezt a fajta „wellnesst” hat hétig érdemes folytatni, majd egy-két hét kihagyásával újra elkezdhetjük.

Fitoterápia – most ájurvédikusan

A Kneipp-terápia következő alappillére a gyógynövények alkalmazása – ezekből sokféle áll rendelkezésre, mi a dr. Tamasi József által összeállított kombinációt ajánljuk, amely ide kattintva érhető el.

Aktivitás – szinte mindegy, mit, de mozogjunk

A Kneipp-kúra fontos eleme az aktivitás, amire, ha korlátozottabban is, de jelenleg is van lehetőség. Lehet ez séta, futás, otthoni edzés vagy jóga. Bármelyiket is választjuk, jót teszünk az izom-, csontrendszerünknek, a hormonrendszerünknek, az idegrendszerünknek, az emésztőrendszerünknek – nem utolsósorban pedig a lelkünknek, amire manapság különösen nagy szükség van.

Kiegyensúlyozott, zsírszegény étrend

Kneipp tapasztalatai szerint a kiegyensúlyozott, zsírszegény étrend mind a betegségek megelőzéséhez, mind a gyógyuláshoz hozzájárulhat. Íme, néhány szezonális étel, amely gazdag tápanyagokban és vitaminokban.

Harmónia önmagunkkal és környezetünkkel

A rendszeresség mindig fontos, de most még inkább fontos, hogy ne folyjon szét a napunk. Az esetleges „üresjáratok” idejére keressünkvalamilyen tartalmas foglalatosságot. Figyeljünk a szokásosnál is jobban arra, hogy miként kommunikálunk a körülöttünk lévőkkel – amit adunk, azt fogjuk visszakapni. Ha pedig erőre van szükségünk, azt leginkább önmagunkban találhatjuk meg – tegyünk belső utazásokat, ismerjük meg jobban magunkat, ezáltal olyan forrásokat fedezhetünk fel, amelyek segítenek átvészelni a remélhetőleg már nem túl hosszú veszélyhelyzetet.