Mikor és hogyan találkoztál először a jógával?

Körülbelül három és fél éve. Saját elhatározásból fogtam neki. Tizenöt évet balettoztam, egészen hároméves koromtól, és sajnos ennyi idő alatt már tapasztaltam a balett kedvezőtlen hatásait a testemre. A csípő tájékán már szimpla járás közben is fájdalmat, kellemetlen érzést tapasztaltam. Ezért abbahagytam, és belekezdtem a fotográfiába. Három év telt el így, testmozgás nélkül, aminek szintén tapasztaltam kedvezőtlen velejáróit… Így határoztam el, hogy elkezdek jógázni.

Melyik volt az a pillanat, amikor eldöntötted, hogy jógaoktató leszel?

Szinte azonnal, a második-harmadik jógaórám után volt egy olyan érzésem a jógával kapcsolatban, hogy megtaláltam azt, ami mindig is hiányzott az életemből, csak én addig nem voltam ennek tudatában. Tudtam, hogy ez az én utam. Lelkesen gyakoroltam rendszeresen már az első alkalmak után, és magasabb szintre szerettem volna emelni a tudásom a jógával kapcsolatban. Ezekből fakadóan, illetve természetesen abból a vágyból is, hogy ezt a kincset átadhassam minél több embernek, döntöttem el, hogy jógaoktató szeretnék lenni.

Kit tekintesz mesterednek?

Azokat az embereket, akik hatására egyre inkább és szilárdabban elköteleződtem a jóga iránt. Ugyanis fellelkesedni valami iránt egyszerű, hétköznapi folyamat, de komolyan, szívből elköteleződni és rendszeresen gyakorolni már jóval nehezebb. Az ilyen tanítókra felnézek, és követem őket, anélkül, hogy megkérdőjelezném a szavaikat. Továbbá azokat a tanárokat, akik képesek voltak a jóga egyes területeinek tudományát olyan mélységgel átadni, saját tapasztalatokkal megosztva, amely egyre inkább ösztönző erőként hatott rám. Néhány ilyen mesterhez volt szerencsém.

A jóga mely elemeit gyakorlod?

Természetesen egész jellememet fokozatosan igyekszem a jóga elveihez igazítani. Az ászana, testhelyzetek gyakorlása, ami talán a legnagyobb szerepet kapja a mindennapjaimban, mivel folyamatosan az izomegyensúly helyreállítására törekszem. A légzőgyakorlatokat is igyekszem rendszerességgel beépíteni a mindennapokba. A jógameditáció eleme a legnehezebben elsajátítható és a legtöbb türelmet igénylő, valamint a legnagyobb kihívások elé “ültet”. Fontos része ezért a szádhanámnak, lelki gyakorlásomnak.

Hogyan tudod beépíteni a hétköznapjaidba a jógát?

Általában elmondható, hogy heti hat alkalommal fenntartom a gyakorlást. A megfelelő elszántsággal mindig sikerül időt áldozni rá a nap kezdetén, a mindennapos teendők előtt megfelelő mennyiségű időt ráfordítva. Természetesen ezt néhanapján befolyásolhatják a körülmények, de mindig a prioritásban elsők között tekintek a jógára.

Mit ad neked a jóga?

Stabilitást és nyugalmat. Erőt és rugalmasságot. Az elme egyhegyűségét, egyensúlyt.

Melyik a kedvenc ászanád? És miért?

Talán a Vriscsikászana, Skorpió póz. Őszintén itt kerülök ki leginkább a komfort zónámból, itt érzem igazán jól magam.

Van olyan ászana, ami nehézséget okoz?

Természetesen több is. A jóga gyakorlásom egy jelentős részét az astanga vinyásza rendszernek szentelem. Ebben az irányzatban hat ászanasorozat található, és az utolsó három sorozatban található pózok egy része inkább mondható cirkuszi mutatványnak. Idővel szeretnék elsajátítani pár extrémebb ászanát is, de nem ez a fő szempont.

Mik a jövőbeni céljaid a jógaoktatással?

Szeretnék a csoportos órák mellett magánórákat is tartani, hogy még inkább az egyén igényeinek és képességeinek megfelelően taníthassak, ezáltal egy alaposabb, mélyebb módszerrel sajátíthatja el a gyakorló a jógát. Nagy álmom még, hogy saját stúdiót nyithassak, illetve hogy a trópusokon is taníthassak.

A jóga mely területen szeretnél még fejlődni?

Nagyjából a jóga minden területén szeretnék még fejlődni. Nagyok az elvárásaim önmagam felé. A meditáció folyamatát kell még magasabb szintre emelnem, valamint a testhelyzetek gyakorlása alatt jobban el kell mélyítenem a tudatomat, és a figyelmemet még inkább befelé kell fordítanom, önmagam felé. De ami a legfontosabb, hogy a személyiségemet szeretném még fejleszteni a jógai elvei szerint.

Mit üzennél azoknak, akik még soha nem próbálták ki a jógát?

A jógának rengeteg jótékony hatása van mind a testre, az elmére és a lélekre. Amíg nem próbálja ki az ember nem tapasztalhatja meg a jógázás gyümölcseit, és nem igazolódik be, hogy valóban mennyi előnyt nyújthat a jóga rendszeres gyakorlással és kitartással.